Have a Bell-fit

Jag har inget liv, men det betyder inte att jag har tid för det!

Systrar i kvadrat...i kvadrat.

Publicerad 2013-02-19 22:01:00 i Allmänt

Ibland tror man att man sitter i rummet småpratandes med syrran som tränar körkorts-teoriprov på tid på datorn. Men det gör man inte. Det gör man inte.


Jag: Jag har nog glömt allt man kan lära sig på körskolan.


Heben: Vem på den här bilden har företräde?

Jag: (med oerhörd självsäkerhet) Du så klart! Han är på en liten väg, du är på en stor.

Heben: Det kan ju vara högerregeln...

Jag: Nej, tro mej, ingen skulle släppa förbi honom om man körde på den stora vägen! Det syns ju!

Heben: Men logik funkar aldrig på dom här frågorna.

Jag: Vad är de här för märke?

Heben: Älg

Jag: Nej, den där är älg.

Heben: Kronhjort

Jag: Vadå kronhjort, har dom en skylt för varje ras?

Heben: Det finns får också

Jag: Och på vilken jävla väg kör man där man möjligen kan stöta på ett vildsvin!!!

Räkan: Hallå heben, kan vi inte åka och hämta nelly-klänningarna från hulta? (tittar på mig med en irriterad blick) eller DU kan ju köra och hämta dom!

Jag: Jag får ju inte ens nån klänning

Räkan: Fan va taskigt, måste du ha en för att kunna hämta dom?

Jag: Nej, men jag orkar inte gå ut, det är kallt och halt och jag e trött och...

Räkan: Nene, du kan köra överallt annars, men helt plötsligt orrrkar hon inte!!

Heben: Kan ni snälla....

Jag: När kör jag överallt???

Räkan: Du kör ju varje dag!

Jag: Jag kör till jobbet!!

Räkan: Mmm okej, ursäkta mig!!

Heben: "Du kör på kvällen på en enkelriktad väg..."

Jag: JA, men jag kör ju till jobbet!!!



30 fel på hebens prov visade bland annat att det var högerregeln som gällde.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bells

Jag lever inte ett intressant liv för den som kanske lever det, men gör mitt bästa för att den som läser om det iallafall blir lite manipulerad..

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela